Dag 41 - 73

13 oktober 2014 - Inverness, Florida, Verenigde Staten

Ja en dan was je eindelijk weer begonnen met je nieuwe blogpost, is om de een of andere reden alles weer weg. Sorry dat het zo lang duurde, en ja ik leef nog en alles gaat goed.

Oké, veel te lang geleden alweer maar daardoor heb ik nu des te meer te vertellen.  Ik sloot de laatste blogpost af met dat ik thuis was gebleven omdat ik me niet lekker voelde. Ik ben de week er na naar de dokter gegaan en ik bleek bronchitis en sinusitis/maxillary of zoiets te hebben. Ik kreeg antibiotica, wat hier niet zoveel voorstelt, maar wat voor mij heel wat is omdat ik nooit medicijnen neem. Ik heb de kuur inmiddels al lang afgerond en ik voelde me ook niet heel ziek of zo. Het was gewoon een combinatie van een aantal dingen en ik ben heel vaak verkouden dus voor mij voelde het niet alsof ik ziek was, maar goed. Toen ik die woensdag ochtend bijna flauw viel (omdat ik waarschijnlijk te weinig gedronken had (en vrouwen probleempjes had)) werd ik gedwongen om naar de dokter te gaan. Ik voelde me na 15 minuten al weer prima maar oké.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met alle verjaardagen want ik heb er nu zo’n 5 à 6 op een rij gehad. Ik had als eerst Jozef’s verjaardag en de week er na Evelyna’s verjaardag. Ze zijn beide exchange students bij mij in de buurt dus het was opzich wel gezellig met het groepje exchange students. Op de zaterdag voor Evelyna’s verjaardag (ik probeer het een beetje chronologisch te houden maar dat is moeilijk na een maand) stond ik om 6 uur op, op mijn zaterdag (ja dit gebeurde echt). Ik ging namelijk vrijwilligers werk doen voor Interact, een ‘’club’’ op school. Ik zat er super erg tegen op want ik ben niet zo van het vrijwilligers werk op m’n vrije zaterdag, maar ik had uiteindelijk een super gezellige ochtend en heb weer nieuwe mensen ontmoet. Ik voelde me die dag ook best wel lekker dat ik een keer vroeg opstond en wat had aan m’n dag i.p.v. om 1 uur ’s middags is een keer uit m’n nest te rollen. Het resulteerde wel in dat ik om 7 uur al naar bed ging want ja, ik was tenslotte al 13(!!!) uur wakker. Ik herken mezelf bijna niet: ik om 6 uur ’s ochtends wakker, op zaterdag om vervolgens afval langs de weg op te ruimen en er zowaar plezier in te hebben. Maar het is echt waar.

De vrijdag voor de clean up hadden we een fundraising-dinner. Er was een veiling, vies eten en we wonnen een glass-bottom-boat-trip en verder was het niet zo heel interessant. De schoolweek was ook niet heel boeiend. Ik heb me ingeschreven voor basketbal en de try-outs zijn 20 oktober... Ik schijt nu al 43 kleuren maar goed, we zien wel wat er van komt. Ik heb al een beetje geoefend in de voortuin want m’n gastmama heeft een basketbal en een basketbal-hoop gekocht voor me, dat ik een beetje kon oefenen na school.

Vrijdag 26 september had ik vrij van school en heb ik de hele dag geslapen. Die avond gingen we uiteten met een Nederlands stel en hun dochter is nu 3 maanden in Florida dus ik kon weer even  Nederlands praten, maar ik vond het echt heel lastig om te schakelen tussen Engels en Nederlands, want m’n gastfamilie zat natuurlijk ook aan tafel. Ik merk ook nu ik dit schrijf dat ik al in het engels aan het denken ben en dat ik al engelse woorden wil gaan gebruiken. Ik heb inmiddels ook het punt bereikt dat ik Lora, mom noem en Marco, dad. Ik vond dit eerst wel super moeilijk omdat het niet mijn papa en mama zijn maar het helpt me wel om me meer thuis te voelen en het is natuurlijk ook vééél makkelijker om mom/dad door het huis te schreeuwen i.p.v. Lora of Marco (en ik ben natuurlijk gewend om mama door het huis te schreeuwen, hè mam J).

Zaterdag gingen we naar de Crystal River Mall wat super fancy klinkt maar eigenlijk niet meer zo veel voorstelt. Er was een soort vrouwenbeurs waar niet zo veel aan was maar we waren er (maar) anderhalf uur dus het was uit te houden. Daarna gingen we naar een Alpaca farm en het was gewoon een gezellig dagje met het gezin. Ik heb ondertussen ook een nieuw kaartspel geleerd wat ik super leuk vind en wat we samen doen met Amy en Jens, waarmee we naar Subway gaan. Ik heb ze ook een nederlands kaartspel geleerd en dat vinden ze ook leuk haha. Ook begonnen we de eerste maand super goed met een ‘’Dutch word of the day’’ maar dat plan is inmiddels al weer verwaterd, al hoewel we het deze week weer een beetje hebben opgepakt.

Zondag hadden we weer een verjaardag maar deze keer van familie, dus het was wel weer wat anders. Het was een gezellige middag en al met al was het een redelijk druk weekend.

De week van 29 september was weer een normale schoolweek. Op donderdag had ik weer opnamen voor de tv show, wat ik nog steeds niet leuk vind maar ik doe het maar gewoon. Vrijdag heb ik ook weer geskyped met m’n lieve lieve vriendinnetjes die ik toch wel heel erg mis. Zaterdag was er weer een verjaardag, dit keer gewoon in de stad. Het was de verjaardag van Leighton en Hunter, de over-kleinkinderen van oma die ook in dit huis woont. Het is hier heel normaal dat de overgroot oma nog leeft en dat je kinderen krijgt voor je 20e verjaardag dus de families zijn super groot maar dat maakt het wel extra gezellig. Om 16:00 die dag gingen ik met mijn gastvader naar het Beast Feast en dat is een ‘’feest’’ waar meer dan 100 mensen zijn en je kunt allemaal verschillende beesten eten. Alles is zelf geschoten en zelf bereid en ik heb onder andere alligator, beer en ratelslang gegeten. Alligator smaakt gewoon naar kip, beer is gewoon een sucadelapje en ratelslang... Ja ik weet niet waar ik dat mee kan vergelijken. Het was in ieder geval zuur en niet het lekkerste wat ik ooit heb gegeten. Verder ook niet heel makkelijk om te eten trouwens, want het is nogal flexibel en je moet erg goed zoeken naar een stukje vlees. Maar goed, dat heb ik ook weer gedaan, een keer, nooit weer.

Die zondag ging ik ziplinen samen met Erin, mijn counselor en Jonas. Het was 2,5 uur lang en ik had mijn gopro op m'n helm dus daar komt binnenkort ook nog een filmpje van! Vorige week hadden we een code yellow op school want er was iemand ontsnapt uit het ziekenhuis. Alle deuren waren op slot en je kon meer dan een uur lang de klas niet uit. Verder was het niet heel spectaculair want de les ging gewoon door. Code rood is pas het echte werk want dat betekent dat je met z’n alle moet gaan schuilen. Dat gebeurd als er iemand het schoolterrein is binnengedrongen.

Verder heb ik dit weekend een dinner gehad en hadden we zondag een boottocht over de Silver Springs, maat het was een boot met een glazen onderkant. Het was een bron en het water was zo helder dat je echt alles kon zien. We hebben nog een alligatortje van heel dichtbij gezien en we sloten de dag af met heerlijk eten in een leuk restaurantje.

Dit was het dan wel weer zo’n beetje. Deze keer niet zo uitgebreid maar ik ben ook al weer heel veel vergeten. Ik ga mezelf dwingen om de volgende blogpost wel weer over 2 weken te doen. Sorry als er fouten in staan want ik wilde dit zo snel mogelijk online zetten en ik heb nu al stiekem een beetje moeite met Nederlands.

Liefs,

Sara

1. Hans Arendshorst:
    6 november 2014
    Beste Sara,
    Het is heel plezierig om te lezen (en te horen van Barbara) dat het je het zo naar je zin hebt.
    Het moet een geweldige ervaring voor je zijn om daar een jaar te zijn, het zal je beslist de rest van je leven bijblijven als een fantastische tijd.
    Met onze jaarstudent gaat het ook prima, ik sprak Victoria gisteren nog en a.s. zaterdag gaat ze mee naar een voetbalwedstrijd van sc Heerenveen.
    Blijf je best doen daar en uiteraard: blijf genieten!

Hartelijke groet,

Hans Arendshorst