Dag 26 - 40

11 september 2014 - Inverness, Florida, Verenigde Staten

Weer twee weken zijn voorbij gevolgen. De tijd gaat zo snel! Ik ben nu alweer bijna anderhalve maand in Florida en het is nog steeds goed vol te houden qua heimwee gehalte. Soms heb ik wel momentjes dat ik thuis mis maar ik denk dat dat wel menselijk is haha.

Ik heb weer twee normale weken school gehad. Het is nog steeds heel makkelijk maar ik vind het eigenlijk wel prima aangezien ik dan des te meer van mijn jaar kan genieten omdat ik nauwelijks huiswerk heb. Ook de lessen zijn prima vol te houden en tot nu toe ben ik nog steeds een straight A-student.

Woensdag was gewoon woensdag en donderdag had mijn zusje een golfwedstrijd Ik ging samen met mijn gastmama kijken en heb 4 uur lang rond gereden in een golfkarretje dus ik heb me prima vermaakt. Ik heb geen ongelukken gemaakt dus dat is ook wel een pluspunt maar het ging wel bijna fout want mijn zusje voelde zich niet lekker dus stopte eerder met de wedstrijd en ik reed haar en mama dus snel naar de auto toe. Alleen was het een golfkar voor 2 personen en lag mijn zusje languit dus we paste er maar net in met z’n 3. Ik wilde snel naar de auto toe wat resulteerde in op twee banden de bocht door, ik half in de bosjes en mam half uit het karretje. Maar goed, we zijn allemaal nog heel dus er was niets aan de hand en m’n zusje kon snel languit in de auto liggen haha.

De dag erna skypte ik met mijn lieve lieve vriendinnetjes die met z’n 4 bij mij thuis gingen eten. Het voelde net weer even alsof ik thuis was met al m’n vriendinnetjes aan de keukentafel en in m’n kamer en papa die af en toe even voorbij kwam. Mam was er niet want die vloog die dag naar Amerika voor haar 30-jarige High School reünie. Ik kon haar niet opzoeken omdat ik familie pas mag zien na ongeveer een half jaar (en ik ben hier een maand en had er dus ook nog niet echt super veel behoefte aan omdat ik geen heimwee heb (sorry mam)). Ik was die dag ook live op tv en ging dus naar een studio samen met Jonas, een andere uitwisselingsstudent. We werden geinterviewd voor ongeveer 20 minuten en ja, laten we het er maar op houden dat het een leuke ervaring was maar dat ik hoop dat niemand het heeft gezien :p.

Zaterdag ochtend werd ik wakker om 1 uur en toen was de doos die mam naar me had opgestuurd aangekomen met een nieuwe voorraad drop (die alweer voor de helft is opgegeten) en moest ik voor het eerste deze maand bijna bijna huilen door mam haar kaartje. Ik had niet gedacht dat ik ze zo erg zou missen, maar ja mam en pap, ik mis jullie toch echt wel (Jus ik mis jou ook wel hoor). Ik vind het nog steeds zo leuk om dingetjes van thuis te krijgen, als is het maar een klein kaartje! Ook ging ik naar Brooksville voor de verjaardag van een uitwisselings-vriendinnetje. Alle andere uitwisselingsstudenten van onze county (soort mini provincie in een provincie) waren er ook. Het was een hele gezellige dag en dat weekend kwam mijn oudere zus, Katie naar huis voor het Labor day weekend. Katie kwam samen met haar man en hun super leuke hond, Kona. Ze doet me echt denken aan mijn lieve hondjes thuis. Ze is ongeveer net zo groot alleen weten ze niet welk ras het is maar ze vermoeden dat er sowieso retriever in zit. Ik heb de hele dag in het zwembad gelegen op mijn luchtbedje en ben weer iets bruiner geworden want het is hier nog steeds elke dag boven de 30 graden. Die dag was het zelfs 40 graden, maar in het zwembad en een geairconditioned huis is het allemaal prima uit te houden. We sloten de dag af met een etentje in een heerlijk Australisch restaurant.

De volgende dag ging ik na uitgeslapen te hebben tot half 1, om 1 uur weg met twee andere uitwisselingsstudenten en Doug, de gene die alles regelt voor ons. We gingen eerst naar de Millenium mall en daarna door naar een outlet mall. Ik heb weer veel te veel geld uitgeven aan dingen die ik niet echt nodig had maar toch kocht (ja Saar, je hebt echt alle 11 verschillende Victoria Secret body splashes nodig toch, ja) en maak me nu al zorgen hoe ik alles straks weer mee naar Nederland krijg maar gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken. We haalde Connie, Doug’s vrouw, op van de luchthaven maar omdat haar vlucht vertraagd was waren we uiteindelijk 2 uur ’s nachts thuis. De volgende dag ging in naar een Rotary meeting en hoefde ging ik niet naar school dus ik kon heerlijk uitslapen. Ik kreeg mijn eerste cheque en het was een gezellige lunch meeting.

Woensdag begon mijn eerste schooldag van die week weer en was niet anders dan normaal. We gingen weer naar Subway en de Ice Cream Doctor en ook donderdag was gewoon een gewone donderdag. Vrijdag had ik mijn eerste peprally, wat inhoud dat je een beetje klaargestoomd wordt voor de eerste thuis football wedstrijd die die avond was. De cheerleaders deden hun acrobatische dansjes, de leraren hadden dancebattles en de football players pakten een beetje shine langs de kant. Die avond ging ik dus ook naar de football game (die we verloren, helaas). Ik zou eerst met een vriendinnetje gaan maar dat ging niet door dus ik keek hem met mijn gastmama en zusje. Zaterdag keek ik de Gator football game thuis waardoor ik alle regels nu iets beter snap wat het leuker maakt om naar te kijken en gingen we naar het ziekenhuis van oma was vrijdag opgenomen in het ziekenhuis met hele erge buikpijn. Mijn zusje en ik hadden koekjes gemaakt zonder erover na te denken dat ze buikklachten had en dus waarschijnlijk de koekjes niet kon eten (maar goed, het gaat om het idee en ze heeft ze aan de verpleegsters gegeven). Zondag ging ik met een aantal andere uitwisselingsstudenten en Roterians naar de Tampa Bay baseball game. Dit was niet mijn eerste baseball game want twee jaar geleden was ik al naar de White Sox' in Chicago geweest en ook omdat ik zelf wel is honkbal (softbal) speel wist ik alle regels wat het veel leuker maakt om naar te kijken. Ondanks dat ik de regels wist en de 3 homeruns was het toch niet zo’n hele spannende wedstrijd want er gebeurde bijna niets. We gingen daarom ook eerder weg en hebben de wedstrijd niet afgezien omdat het zo lang duurde, want de bus die wij hadden moest om 8 uur weer terug zijn. Ik had verder wel een hele leuke dag en het blijft leuk om met alle andere uitwisselingsstudenten op te trekken omdat ze in precies hetzelfde schuitje zitten als ik.

Maandag en dinsdag waren weer normale schooldagen, zonder voedselgevechten of kinderen die uit de klas werden gegooid. Ik ging weer naar de basisschool en dinsdag leerde ik mijn klas nederlands want ze waren allemaal toch wel heel nieuwsgierig naar de taal en het land. Vandaag ben ik thuis gebleven omdat ik heel erg verkouden ben en daardoor super moe was (16 uur geslapen gisternacht) en het is nu 21:55 en ik ben klaar wakker (huh wat gek?) dus ik dacht, laat ik maar weer is wat schrijven. Ik voel me steeds meer thuis hier, maar het vakantie gevoel is nog steeds niet helemaal weg doordat ik niet sport en bijna geen huiswerk en toetsen heb (oh, dit wordt nog een serieus probleem volgend jaar, na een jaar niets doen en dan 5 vwo (maar dat zien we dan wel weer)). Ik hoop dat jullie het leuker vinden om te lezen dan dat ik het vind om te schrijven maar ik blijf het doen want dan heb ik wat leuks voor later.

Liefs,

Sara

P.S. Ik heb nu ook foto's toegevoegd voor de gene die dit lezen en mij niet hebben op facebook. Ik zal dit niet zo regelmatig bijhouden zoals de foto's op facebook en ook zullen het er wat minder zijn.

1. Lian:
    22 september 2014
    Wat ontzettend leuk om te lezen dit! Ik vind het echt heel gaaf dat je dit allemaal aandurft op deze leeftijd, het lijkt mij namelijk echt heel erg lastig (maar ik ben natuurlijk wel jaloers). Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
  2. Imran:
    29 september 2014
    Leuk saar! Zet m op.(een tikkeltje jaloers)